Good moments and bad moments - Reisverslag uit Edwardsville, Verenigde Staten van tana dieltjens - WaarBenJij.nu Good moments and bad moments - Reisverslag uit Edwardsville, Verenigde Staten van tana dieltjens - WaarBenJij.nu

Good moments and bad moments

Door: tana

Blijf op de hoogte en volg tana

08 Juni 2014 | Verenigde Staten, Edwardsville

Hej iedereen,
ik weet dat het heel lang geleden is dat ik nog geschreven heb maar ik ben er niet zo goed in. schrijver zal ik nooit worden allengeluk want ik vind het maar saai. maar natuurlijk wil ik jullie graag op de hoogte houden dus ik ga mijn best nog eens proberen te doen. in de tijd dat voorbij is gegaan is er veel gebeurd. ik weet niet meer of ik jullie al verteld heb over mijn reis naar florida met mijn gastgezin. het was echt fantastisch en het voelde als een paradijs. Werken onder de zon, aan het strand of zwembad gaat namelijk veel beter dan in edwardsville. veel werken was er ook niet bij dus ik had veel geluk. de meeste dagen heb ik gewoon doorgebracht met de meisjes aan het zwembad want het zijn echte waterratten. tobias daartegen heeft helemaal geen interesse in water en was er dus echt niet voor te vinden. de oplossing was leighanne op het strand en ik aan het zwembad. het zwembad was superkoud dus echt constant erin zitten vond ik maar niks. ook was er een brubbelbad naast het zwembad en dat was wel geweldig. al vond ik het toch wel vermoeiender dan verwacht om zo heel de tijd je oog op de kindjes te houden en geen 5 seconden weg te kijken want anders kan je natuurlijk een ongeluk voor hebben. teagan en tobias kunnen nog niet zwemmen dus dat is gevaarlijk. in de zomer komt er een zwemleerkracht aan huis die altijd een uurtje per week les geeft. ik hoop echt dat ze binnenkort kunnen zwemmen want dat is natuurlijk veel leuker. ook hebben we een heel diep zwembad waar ik zelfs niet kan staan in het diepste deel. in florida hebben we ook een boot gehuurd voor een dag, we zijn dan op zoek gegaan naar dolfijnen maar we hadden helemaal geen geluk. ze hadden precies beslist om op vakantie te gaan fzo toen wij er waren. ook supergoed eten in florida, ja natuurlijk moet er ook een stukje over eten in zitten :) ik heb heel veel vis gegeten, omdat ik dat thuis niet krijg. quinn is ook allergisch aan scampi's dus dat heeft er natuurlijk ook mee te maken. jammer genoeg hebben we ook een paar dagen slecht weer gehad op vakantie. we zijn dan wat gaan winkelen, naar de cinema geweest om rio 2 te zien. ook serieuze donderstorms gezien maar meestal zijn die hier zonder geluid dat is best wel raar. we dachten dus echt dat we
geen dolfijnen gingen zien op onze reis, maar sherman had beslist om een dolfijncruise te maken. ze garandeerden zelfs dat we er gingen zien! tobias was bang van de boot die we huurden vooraf, omdat zijn mama veel te rap vaarde ;) dus leighanne zag het niet zitten om hem mee te nemen op de dolfijnenboot en ik ben dus alleen met sherman en de meisjes geweest. er werd ook een foto genomen op de boot voor een leuk aandenken, dat op mijn prikbord hangt momenteel. ik heb nog altijd geen echte familiefoto met het hele gezin maar ik weet ook niet of dat eigenlijk nog van toepassing is omdat mijn gastouders beslist hebben om te scheiden. wat dus ook wel moeilijke situaties geeft omdat sherman en leighanne niet meer communiceren. na florida was het pasen en dat word hier ook wel uitgebreid gevierd. we hebben ook een paaseierenjacht gedaan. maar hier doen ze dat met echte eieren die ze dan gekleurd hebben in plaats van chocolade eieren. ze eten die eieren ook niet echt dus kvind het wel beetje raar. morris(de stiefpapa van leighanne) schrijft altijd cijfers op zen eieren die hij verstopt en er is een ei verstopt met de prijs van 5 dollar op, dus natuurlijk willen alle kinderen dat ei vinden :) de warme dagen zijn er altijd maar vaker dus dat vraagt ook voor leuke buitenactiviteitn met de kindjes. zelf krijtverf maken vonden ze super leuk en daar hebben we ons wel een tijdje met geamuseerd. eerst deftig met penselen en daarna helemaal smossig met hun handen! maar tubbies(bad) lost alles op dus dat maakt niet uit he. jammer genoeg was het ook sybels afscheidsfeestje. zij vertrok terug naar zuid afrika want haar jaar was over. belgische kriek gedronken in een bar in edwardsville, zelfs van den tap. daar kom ik zeker nog terug! mijn volgende au pair meeting was the color run. de slogan was (start clean,finish dirty) een run van 5 kilometer voor iemand die nog nooit in zijn leven heeft gelopen is een hele uitdaging. ik heb welgeteld 20 minuten gelopen ( heel trots op mezelf :) en de rest heb ik gewoon uitgewandeld zoals bijna alle andere mensen. het leuke eraan was dat je een witte tshirt kreeg in het begin en dan bij elke kleurenboog werd er een verschillende kleur van poeder op je gegooid, lekker kleurrijk en op het einde ben je een regenboog. alle mensen waren wel te klein want het lukte niet om gekleurd
poeder op mijn haar te krijgen. op het einde ontdek je dan dat je echt overal blauw poeder hebt steken zelfs op plaatsen dat je het echt niet wilt! ik heb ook mijn eerste echte sushirestaurant bezoek gedaan. zeker de moeite maar het was niet met zo een lopende band. met de kindjes moest er ook rond moederdag geknutseld worden want dat kwam snel dichterbij. zeepjes maken was een leuk idee vonden de kindjes en het was een toffe activiteit. voor sybel naar huis vloog hebben we er toch nog een playdate tussen kunnen wringen. de kindjes vonden het superfijn om nieuwe vriendjes te maken maar ik zou het echt niet kunnen zo heel dag binnenzitten en de kindjes nergens naartoe kunnen nemen dag in dag uit. haar gastouders hebben zo schrik dat ze ziektes gaan opdoen ergens anders dus dat is wreed stom. sybels vervangster is ook aangekomen en is heel leuk. haar naam is priscilla en ze komt van brazilie. haar engels is niet goed maar ze probeert echt wel. we zijn ook al samen gaan eten bij den italiaan en ze heeft me uitgenodigd om naar de cinema te gaan samen dus misschien dat dat er ook wel eens van komt. de zomer is hier ook begonnen ondertussen dus dat betekent dat het wel wat anders is voor mij. quinn heeft gedaan met school vanaf 28 mei dus dat is zomerverlof hier. ik heb geluk want de kindjes doen wel veel kampen deze zomer. meestal heeft den tweeling een kamp van een paar uurtjes in de voormiddag dus dan moet ik ze brengen en ophalen en quinn die heeft een paar weken hele dagen kamp. maar het is natuurlijk leuk dat we dan in de namiddag gewoon aan het zwembad kunnen hangen en af en toe wat activiteiten doen ook. het gaat hier nog veel warmer worden dus het zwembad water gaat heel warm zijn dus dat is ook niet meer aangenaam dan natuurlijk om af te koelen jammer genoeg. ik kijk er echt niet naar uit naar die te warme temperaturen! mijn kamer boven de garage is ook al echt een sauna soms en ja den airco maakt me ziek dus dat is ook niet altijd een goeie optie. ook heb ik bezoek ontvangen vanuit belgie, mama en alex. we hebben elkaar ontmoet in new york voor vier dagen. dat was echt wel de moeite, superzotte stad en heel veel indrukwekkende gebouwen. mijn favoriet was dan ook de memorial 9/11 dat doet je wel even slikken en nadenken. maar ze hebben er echt iets prachtig van gemaakt dus daar mogen ze heel trots op zijn. het was heel leuk om terug tijd te kunnen doorbrengen met elkaar en verhalen uit te wisselen, want dat is natuurlijk helemaal anders dan over skype of whatsapp. dingen die we zoal gedaan hebben in new york : rockefeller center,empire state building,central park, statue of liberty cruise, musical fantasticks. de musical was ook echt fantastisch. we hadden het allemaal wel wat grootschaliger verwacht en de zaal en het podium was piepklein maar het was echt een supercast. het geeft een heel ander gevoel omdat je zo dicht bij de acteurs zit en ze spelen ook in op het publiek. ja zeker een aanrader als je naar new york gaat. musical off broadway is goed!
haha mijn lieve mama had ook een zot grote valies met chocolade en kleren voor mij meegebracht. jammer genoeg na de toffe dagen in new york moest er wel even afscheid genomen worden want ik moest terug aan de slag en mama en alex gingen beginnen aan hun roadtrip van de oostkust. ik heb altijd wel iets leuk te doen in het weekend dus dan gaat de tijd snel vooruit. ando had me uitgenodigd om mee te gaan naar een echt amerikaans afstuderen omdat ik dat eens wou meemaken. ik was natuurlijk superenthousiast en ik wist ook niet goed wat ik moest aandoen enzo, ge kent dat he :) uiteindelijk helemaal opgetut vertrokken, maar mijn enthousiasme was niet zo groot meer na 2 uur op een houten bank te zitten in een sportzaal, mijn rug deed zeer en ik had al blijnen op men voeten van die stomme hakken. het duurde echt super lang voor iedereen aan de beurt is geweest maar ik heb het zwarte hoedje(the cap and gown) gezien dus daar deed ik het voor he. na het lange stilzitten hebben we lekker eten gekregen en ik word al veel beter in met stokjes eten(trots op mezelf!) ook hebben we een kei schattige kleine taartshop bezocht. mijn keuze was snel gemaakt want ik ben verslaafd geraakt aan peanut butter hier. dus een soort van ijstaart voor mij met chocoladesaus erbij. verschrikkelijk lekker!!
de volgende au pair meeting werd ook gepland en daar waren we allemaal heel enthousiast over. we zijn naar build-a-bear workshop geweest om
knuffels te maken voor een adoptieorganizatie. dat was echt super tof en het gaf ook een heel goed gevoel. Ik heb een zebra en een beer gemaakt. "Hope rainbow en Trusty blue". ik wou de knuffels toch een speciale betekenis meegeven voor de kindjes die ze mogen ontvangen. ze hebben het al moeilijk genoeg dus ik denk dat zo een knuffelbeer hun dagje wel opvrolijkt. de tijd ging snel voorbij en ik mocht al popelend wachten samen met de kindjes op de aankomst van mama en alex hier in edwardsville. de kindjes hadden ook een beetje geknutseld voor hen en waren super enthousiast toen ze hier aankomen. alle knuffeldieren en speelgoed dat ze maar konden vinden moest getoond worden en daarna volgde de rondleiding door het hele huis. na de late lunch zijn we er dan met de auto en de kindjes opuit getrokken om te tonen waar we onze tijd meestal doorbrengen. ook een stop in het park gemaakt waar de kindjes dan kunnen fietsen en spelen. s'avonds heeft leighanne gekookt, maar ze was er zelf niet zo trots op. nochtans was het wel heel lekker. de volgende dag heeft ze nog eens 10 keer herhaald dat het eten niet goed was en dan heeft ze het opgegeven. ze had ook tegen sherman gezegd, zondag is het hier bbq, gij kookt, zie dat u eten goed is want dat van mij trok op niks :)
na twee dagen samen met de kindjes door te brengen was het weekend en dan zijn we st louis gaan ontdekken. ik had zelf ook nog niet veel gezien van de stad omdat ik wou wachten op hen. we hebben een geweldig mooi park hier, forest park met fonteinen en uitgestrekte grasvelden. ook hebben we een schildpaddenpark bezocht met allemaal reuzegrote stenen schildpadden, ik was verkocht natuurlijk!
s'avonds zijn we gaan eten in een italiaanse buurt, "the hill". Mama en alex hebben ook ando ontmoet en goed gebabbeld, alex vooral geluisterd. het eten was redelijk maar niet wow en den tiramisu oeioei daar moeten ze nog op oefenen zene! kgaan eens proberen of ik hier mascarpone vind want in denemarken was dat nergens te vinden toen.
wat hebben we nog allemaal gedaan in st louis: the gateway arch,dat is een hele grote boog en daar kan je binnenin gaan naar boven met een soort van treintje en natuurlijk een prachtig uitzicht daarboven.
dat is ook echt het symbool van st louis. riviercruise op de mississipi: daar was nu echt helemaal niks te zien seg, echt niks interessant maar ale we hebben dan toch efkes op nen boot gezeten.
missouri botanical garden: ja moeke daar zou je heel jaloers op zijn hoor. zo'n mooie tuinen daar en ook heel goed verzorgd. alleen moesten er nog wel veel dingetjes bloeien. ook hebben we daar een soort van tentoonstelling gezien met de naam Lego in de natuur. Prachtige dingen wat ze met legoblokjes kunnen doen, precies klein legoland.
de volgende dag was het al zondag en zijn we naar het oud gerechtshof geweest, mooi gebouw, gratis ook. daarna was het de activiteit waar alex naar uit had gekeken. we gingen op bezoek in het museum van transportatie. niet zomaar een museum, echt wel een reuzegroot domein. veel treinen,auto's, een vliegtuig,... zeker de moeite waard. alex zou er de hele dag kunnen rondlopen maar we moesten terug naar edwardsville voor de barbeque. ik had ook ando en enkele au pairs uitgenodigd. bijna de hele daley/sanchez familie was er ook want iedereen was heel benieuwd naar mijn mama en stiefpapa. de buren zijn ook langsgekomen en het zwembad was open dus het was echt wel dolle pret. sherman heeft het zeker goed gemaakt met zijn eten en als dessert hadden we s'mores op aanvraag van mij :D dat zijn geroosterde marshmallows op graham crackers met chocolade ertussen echt jammie! en typisch amerikaans. na vele leuke dagen samen door te brengen komt er natuurlijk ook het moeilijk moment, afscheid nemen. ik had geluk want ik moest niet werken op Memorial day dus ik kon ze gaan uitwuiven op de luchthaven. emotioneel zeker en vast maar ik had een goeie schouder om op uit te huilen.
daarna begon het normale werkleventje terug, wel eventjes aanpassen. ik ben met de kindjes naar een leuk verhaalmoment geweest in de bibliotheek. boekjes werden voorgelezen, liedjes gezongen en nadien konden ze aan verschillende tafels activiteiten doen precies zoals in de kleuterklas :) het thema van deze keer was nachtdieren. ik heb ook wat ideetjes opgedaan als kleuterjuf.
na dat quinn haar laatste dag school had zijn we twee dagen op uitstap geweest naar st louis met hele gezin. de eerste dag zijn we naar het science centrum geweest zoiets als technopolis en daar hadden ze een tentoonstelling van allemaal ijzeren dinosaurussen die je kon bedienen met een playstation remote control. echt super voor de kindjes om te doen en ik kon er ook niet afblijven.
s'avonds zijn we in een hotel blijven slapen omdat tobias al zolang vroeg om dat eens te doen. ook was er een piepklein zwembad in het hotel waar net 29 mensen inpassen echt grappig. maar we hebben ons wel geamuseerd en ik mag met trotsheid zeggen dat tobias alsmaar beter word in het water! de volgende dag zijn we dan naar de zoo gegaan samen. heel warm, maar ik mag nog niet klagen vind leighanne. dit waren echt heel toffe familiemomenten en die momenten die maken mij zeker en vast gelukkig om hier te mogen zijn.
In het weekend had ik het geluk om naar een luxecinema te gaan echt kei cool. aleja dit was nog middenklasse maar in de duurdere zetels kan je echt languit liggend naar je film kijken en ze bedienen je met drank en eten aan je zetel. je hebt zelfs een belletje :D supercool!!!!
jammer genoeg heb ik het weer vlaggen en ben ik ook weer ziek geworden dit weekend. deze keer serieus ziek, ik lig al drie dagen plat. de dokter heeft bloed genomen dus we zullen hopelijk snel weten wat er mis is.
Ondertussen heb ik ook de resultaten van de dokter gekregen en dat is niet zo positief. ze hebben ontdekt dat ik klierkoorts heb en zal dus niet kunnen werken voor een tijdje. ik hou jullie op de hoogte!

  • 12 Juni 2014 - 11:45

    Annelies:

    Hoi Tana, we hebben al wel via mail contact gehad maar je reisverslagen lees ik toch ook wel graag. Zoals jij de dingen beschrijft begint m'n fantasie toch wel te werken hoor. Ik stel me daar dan altijd van alles en nog wat bij voor. De realiteit is waarschijnlijk helemaal anders maar dat geeft niet. Jammer natuurlijk dat je nu ziek bent en niet veel kunt of mag doen maar ik hoop dat je binnenkort toch groen licht om kleine en niet te vermoeiende activiteiten te doen met je kindjes.
    Hou de moed erin en tot de volgende keer.
    Bij deze stuur ik je wat Belgische lucht, dat kan dan maar dienen als vitamientjes.
    Bye bye, Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tana

Au pair avontuur bij familie sanchez

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 4238
Totaal aantal bezoekers 61147

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 20 Januari 2015

Au pair avontuur in Amerika bij de familie sanchez

Landen bezocht: