important moments in a lifetime - Reisverslag uit Edwardsville, Verenigde Staten van tana dieltjens - WaarBenJij.nu important moments in a lifetime - Reisverslag uit Edwardsville, Verenigde Staten van tana dieltjens - WaarBenJij.nu

important moments in a lifetime

Door: tana

Blijf op de hoogte en volg tana

09 April 2014 | Verenigde Staten, Edwardsville

Hej iedereen, nu is het echt al superlang geleden dat ik nog een blog heb geschreven dus ik zal jullie snel eens op de hoogte brengen van de belangrijke momenten die gepasseerd zijn. Ondertussen ben ik een paar dagen naar chicago geweest. echt een prachtige stad waar super veel te ontdekken valt. jammer dat het maar voor een lang weekend was, want ik wil zeker en vast teruggaan. we hadden ook redelijk geluk met het weer want de zon was er vaak. we hebben het hoogste gebouw van chicago bezocht met een prachtig uitzicht, maar overal natuurlijk superdruk echt heel toeristisch. op st patricksday was heel de stad groen gekleurd, de bekende rivier was groen geverfd en alle mensen hadden wel iets groen aan. we konden natuurlijk niet onderdoen die dag en hebben dan maar beslist om een typische "groene" winkel uit te pluizen. ik vond het fantastisch om te zien dat alle mensen echt meevierden met deze ierse feestdag, waarschijnlijk is er maar 10% van het volk iers maar toch komt iedereen samen om te feesten en naar de parade te kijken. het was berekoud dus na 2 uur zijn je vingers en tenen er wel afgevrozen. Mijn favoriete plek was het john hancock observatory. ook superhoog en een geweldig uitzicht, waar ik echt naar kon blijven staren. ik heb ook ontdekt dat er heel wat meer in dat gebouw te doen is dan alleen maar toerisme,heel veel verschillende bedrijven zijn er gevestigd in die toren.
Ook heel goed gegeten ginder in chicago, geen typische fastfood dus dat was goed! Op de navy pier zijn er veel winkels gevestigd en daar heb ik mijn volgende sweater gevonden met Chicago op, tis een groene geworden deze keer.
Na mijn trip begon het gewone werkleventje weer, maar ik had mijn kindjes wel gemist natuurlijk. we zijn begonnen met activiteiten rond pasen en dat vinden ze super. zelfs tobias was geinteresseerd tot mijn verbazing. plastieken eieren zijn echt de beste dingen en ze kosten bijna niks. we zijn ook met het hele gezin naar de mexicaan gaan eten en dat was lekker maar veel te veel. ik geniet echt altijd van de familie etentjes want dat gebeurt niet zo vaak hier. ook heb ik mij dan gewaagd aan een mexicaanse margerita. sherman was zo slim om een grote te bestellen dus ik nam een kleine. allengeluk want het was echt ne wreed straffe. ik voelde het al draaien na een paar slokken, maar ik was niet de enige want onze sherman voelde het ook haha :) natuurlijk werden er dan grapjes gemaakt over oei, we moeten tana precies een avondklok geven want ze kan er niet tegen. maar ik laat me niet doen doen he want sherman had het ook vlaggen!
met de kindjes heb ik nog andere leuke activiteiten gedaan zoals een regenboog maken, met aardappelen gestempeld om paaseieren te maken, zelf plasticine gemaakt en dat vonden ze geweldig! daar hebben ze uren en uren meesgespeeld allebei :D
Een week geleden heb ik mijn kookkunsten bovengehaald en heb ik een poging tot videevulling maken gedaan. Dat is heel goed gelukt moet ik zeggen. de kindjes hebben er ook goed van gegeten en ik heb complimentjes van leighanne en sherman gekregen. ik had ook zelf koekjes gemaakt uit bladerdeeg dat was niet gemakkelijk maar met de hulp van jeroen meeus ging dat ook weeral :) savonds zijn we naar een science fair geweest van quinn, ze had een project gemaakt over hoe bloemen groeien en ze had ook een raket gemaakt. het was echt wel de moeite en ik vind het jammer dat wij dat niet echt hebben in belgie. de kinderen zouden er echt veel uit kunnen leren. ze mogen ook zelf kiezen wat ze willen doen en wat hen interesseerd. dus dat is al zeker iets dat ik goed vind aan het amerikaans onderwijs! Ik ben ook nog veel gaan doen met andere au pairs en met een nieuwe vietnamese vriend ando. Vietnamees gaan eten, naar de zoo geweest, cinema,...
Sybel is ondertussen een goeie vriendin geworden maar gaat jammer genoeg al volgende maand naar huis. ik heb een nieuw meisje van frankrijk leren kennen en haar naam is madison. het is een heel toffe dus ik denk wel dat we goeie vrienden gaan worden.
Mijn meisjes hebben hun balletoptreden gedaan en het was echt superschattig. ze dansten allebei in een tutu en hebben gedanst op een liedje van frozen.
ook ben ik naar de kapper geweest voor de eerste keer hier. het was natuurlijk nen homo en ik kreeg een knuffel als ik doorging. mijn haar stukje korter en hij had er grote golven in gezet. pff krijgt dat de volgende dag maar eens zo goed als bij de kapper he dat is dus onmogelijk! ik ben een krultang en haarproduct gaan kopen en als ik eens veel tijd en goesting heb zal ik eens wat oefenen :) haha misschien heeft iemand wel tips voor mij dat zou handig zijn. mijn kindjes reageerden met "tana your hair is crazy"!!
het weer is hier ook beter en beter aan het worden na bijna een week met alleen maar regen. een avond was het zelfs zo erg dat er tornado alarm was afgekondigd, maar uiteindelijk was de storm niks speciaals en was het snel gepasseerd.
vandaag zijn we dan nog naar het spring concert geweest van quinn. ze moest veel liedjes zingen met haar klas.
Ik ben nog veel gaan shoppen voor zomerkleren en schoenen en nu heb ik bijna alles voor florida!! zaterdag vertrekken we joepie :D
voila ik denk dat we weer bij zijn met alles wat er gebeurd is.
tot de volgende vriendjes en vriendinnetjes

  • 10 April 2014 - 10:35

    Annelies:

    Hallo Tana, ik had al verschillende keren gekeken of je een nieuw bericht had geplaatst en vandaag dacht ik dan ik zal een mail sturen maar eerst even kijken en ja daar was een bericht.
    Eerst en vooral wil ik je een fijne vakantie wensen in het zonnige? Florida.Fijn dat je zoveel dingen kunt maken voor Pasen met de kindjes en die het dan nog leuk vinden ook. Je vriendenkring is wel uitbreiding aan het nemen maar dat kan alleen maar toffer en toffer worden.Ik vind het geweldig dat Jeroen Meus je komt helpen met koekjes bakken.Die man is toch ook tot alles in staat.Dagelijks in België op tv en dan nog even een trip naar jou.(haha)Hier zijn we nog altijd aan het goede weer bezig met soms een dag wat minder maar who cares zolang we onze winterjas in de kast kunnen laten is alles ok.Ik krijg echt meer en meer de indruk dat je daar wel goed op je plaats zit zoals je schrijft over mijn kindjes en dat je je kindjes gemist hebt,dat geeft toch aan dat de familie je wel apprecieert ook. Tana, ik wens je nog een super vakantie en heel veel plezier daar.
    Groetjes en tot de volgende keer,
    Annelies

  • 10 April 2014 - 17:17

    Hilde Keersmaekers:

    Hey tana,
    Ja, we vroegen ons al af wanneer je nog eens wat zou vertellen over je avonturen .
    Florida zal je zeker ook wel bevallen hoor . Gaan jullie met de kindjes ook naar Disneyworld ? En zit er een bezoekje in aan Miami ( daar hebben ze ook geweldige shoppingmogelijkheden hoor ) en Miami beach met de mooie hotels aan de seaside . Lekker warm ook , denk ik in the sunshine state.
    Ik hoop dat je ook de florida keys te zien krijgt , fenomenaal mooi . Of the Everglades , met de talloze krokodillen of zijn het kaaimannen ? mmmmmmmmm, je treft het toch maar met zulk een familie .
    Geniet ervan , al zal het teveel zijn om allemaal te onthouden .
    dikke kussen
    hilde
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tana

Au pair avontuur bij familie sanchez

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1547
Totaal aantal bezoekers 61148

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 20 Januari 2015

Au pair avontuur in Amerika bij de familie sanchez

Landen bezocht: