new things every day - Reisverslag uit Edwardsville, Verenigde Staten van tana dieltjens - WaarBenJij.nu new things every day - Reisverslag uit Edwardsville, Verenigde Staten van tana dieltjens - WaarBenJij.nu

new things every day

Door: tana

Blijf op de hoogte en volg tana

24 Februari 2014 | Verenigde Staten, Edwardsville

helaba! hier zijn we weer met een volgend verslag. het is al even geleden dus ik weet niet meer goed wat ik al gezegd heb en wat niet ;) maar ik denk dat we ergens rond valentijn waren gestopt. die week ben ik ook naar een dansoptreden gaan kijken in de plaatselijke unief. een heel mooi optreden en het was zo een mix van modern en klassiek met wat experimentele dans tussen. ik begreep niet veel van de verhalen achter de verschillende stukken maar dat heb ik ook nooit gedaan bij zoiets, het is gewoon mooi! de dag van valentijn zelf is cupido s'nachts langs gekomen en hij heeft heel het huis vol met hartjes gehangen en zelfs het water van het toilet roze gekleurd ( de mama had blijkbaar veel werk) smorgens zijn we samen gaan ontbijten in IHOP (international house of pancakes) ik lust geen pannenkoeken dus heb ik een belgische wafel gegeten als ontbijt met wat fruit erbij. de kindjes hadden mac and cheese als ontbijt dus het kan erger! eigenlijk best lekker die mac and cheese en heel gemakkelijk om te maken. diezelfde dag is het ook heel hard beginnen hagelen en daarna is dat overgegaan in een nieuwe sneeuwval. wat superwas want dan hadden we verse sneeuw om de dag erna te gaan snowtuben in hidden valley. het is echt verborgen, want we hebben zeer goed moeten zoeken. het was dan ook wel wat teleurstellend als je bergen van oostenrijk gewoon bent om dan aan te komen op een echte babypiste! sybel een andere au pair is me komen oppikken en het was een uur rijden om er te geraken. het snowtuben op zen eigen was echt kei cool. maar als je weet dat je elke keer een halfuur moet aanschuiven om boven te geraken en dan 26 seconden naar beneden glijden dan ben je het wel beu na vijf keer. het was ook echt berekoud die dag en zelfs een goeie skioutfit hielp niet als je stilstaat en aanschuift. maar naast de babypiste was ik heel jaloers op al de skiers die vlot bochtjes aan het nemen waren, dus ik zal zowiezo teruggaan om mijn 'skikunsten' te tonen. deze uitstap was met een andere au pair groep dan die van mij, eigenlijk behoort sybel hierbij maar ze vind onze groep leuker :) ik heb gevraagd of ik ook mag deelnemen aan de andere activiteiten dus dat is wel leuk(wat meer vrienden maken he). die avond was het pizza night bij tina thuis met een
deel van de au pairs. heel leuk en gezellig avondje en ik heb ook nog twee nieuwe mensen leren kennen. therese van duitsland en phoebe van china. maar die wonen jammer genoeg ook in st louis dus dat is altijd toch wel veraf als je iets samen wilt doen. zondag ben ik er op mijn eentje op uit getrokken en ben ik het plaatselijke zwembad gaan inspecteren. ik ben sportief geweest en heb baantjes getrokken, toch wel 40 minuten lang! ik was trots op mezelf :) ook heb ik daar een wreed rare mevrouw leren kennen die toiletpapier in haar oren had zitten om het water tegen te houden. begint die daar toch wel tegen mij te praten zeker.. ik heb dat altijd voor he zelfs op de trein. toen ze hoorde dat ik van belgie kwam dan begon ze ineens in het frans te communiceren. ik wou gewoon een rustig zwemmeke doen maar nee. Ook moet ik zeggen dat er schoon volk in het zwembad rondzwemt dus ze zijn niet allemaal dik zoals iedereen beweerd.
zondagavond heb ik een filmke gehuurd in de plaatselijke videotheek. echt grappig dat is zo een machine aan de muur buiten aan de supermarkt en daar kan je films huren echt spotgoedkoop. ik had de auto dus ben met mijn filmke, een pak chips en een pak popcorn naar tina's huis gereden in the middle of nowhere om een filmavondje te doen. echt die heeft niks in de buurt en woont in een bos. de weg die ernaartoe leidt heeft de papa zelf moeten aanleggen want anders kon je er niet geraken ;) ik kom goed overeen met tina maar het is nogal een verlegen scheetje soms. ook misschien omdat haar engels moeizaam gaat, maar we hebben het wel leuk samen. tina is de au pair die bij de broer van leighanne woont, dus ze is eigenlijk familie nu :) wat ik wel leuk vind aan tina's huis is dat ze twee grote honden heeft die echt superlief zijn, ze zien eruit alsof ze je gaan opeten maar het zijn schatjes en dan binnen in huis zit er nog een klein mormel dat eigenlijk al bijna vier keer dood was maar hij leeft nog altijd, hij is nu al 16 jaar dusja das al oud he. de familie van tina is ook heel lief en ik krijg altijd een dikke knuffel als ik langskom. donderdag was dan mijn eerste dansles in mijn nieuwe dansschool, rush studio of dance. piepklein en heel moeilijk te vinden. ik had me natuurlijk vergist van uur en heb dan maar beslist om de lopende breakdance les mee te volgen. man man dat was echt geen slimme beslissing. ik zat samen in de groep met vijf snotjongeskes van een jaar of negen en dan was er nog de laat ons zeggen knappe leraar die ons die coole moves moest leren. het eerste wat die kindjes tegen mij zeiden was: ben jij ook een leerkracht? haha ja lap daar gaat mijn reputatie! het resultaat van de les was dat ik hopeloos ben in op men kop te staan, handstand te doen en rare sprongen te maken. met als resultaat grote blauwe plekken overal en een pijnlijke pols die echt niet gemaakt is om mijn gewicht te dragen en dan ne second je benen in de lucht te steken ;) na de vermoeiende breakdanceles was het eindelijk tijd voor mijn eerste hiphop les, beter gezegd mijn eerste solo hiphop les. niemand daagde op dus het was alleen ik en de leerkracht. het was een vrolijke goedlachse mevrouw die al 25 jaar dansles geeft en die zot is van vuistjes geven en een pooow!! erachter eraan te zetten ( hallo ik ben volwassen??) maar ik ben ingeschreven en kan eindelijk aan de slag met wat andere lessen. vrijdag zijn we met het ganse gezin gaan eten in het texas roadhouse. weer een cultuurshock voor mij! ze zwieren er met steaklappen rond je oren en de pindanoten kan je letterlijk overal van de grond eten maar die zijn ook zo verslavend hier! een grappige blunder was dan ook toen ik samen met sherman(mijn gastpapa) een pintje bier ging bestellen aan de toog. ze vroegen aan mij 16 of 22. ik maar denken ja ik ben 22 dus dan moet ek 22 zeggen he, kreeg ek daar toch wel een supergrote pint voor mij zeker, zelf sherman was onder den indruk en dat is dan zon klein ventje naast mij he want dat is ne fillipijn :) al geloven de kindjes niet dat ik groter ben dan hun papa want papa is echt wel tegen de plafond hoor! haha totaal niet ;) het eten was super daar, ik heb ribbekes gegeten die echt supermals waren, jammie.. en het was ook gewoon eens heel fijn om met het hele gezin een avondje uit te gaan in plaats van alleen met mama en de kindjes. sherman brengt wat leven in de brouwerij en ik kan er heel goed mee praten. zaterdag ben ik er op mijn eentje op uit getrokken om nog wat spulletjes te zoeken voor mijn kamer maar uiteindelijk ben ik in klerenwinkels beland en heb ek toch nog wat basic dingen gekocht omdat ik echt weinig kleren heb hier en ze zijn hier toch allemaal spotgoedkoop. vandaag was het zondag en heb ik niet veel gedaan in de dag, alleen hadden we deze namiddag au pair meeting en gingen we bowlingen. ik heb het eerste spelletje gewonnen :) wat ook supertof is, is dat ik nog nieuwe au pairs heb leren kennen van turkije, slovakije,columbia en mexico. na de bowling zijn we gaan eten in chevys een mexicaans restaurant met heel goed eten!
voila iedereen is weer bij met mijn avonturen hier. morgen begint de werkweek weer en savonds ga ik ballet en modern volgen in mijn dansschool!
dikke knuffels voor iedereen

  • 25 Februari 2014 - 13:27

    Hilde Keersmaekers:

    hey tana,
    Zo, mevrouw drinkt bier en nog geen klein beetje ook ! Pannenkoeken zal je toch ook moeten leren eten, denk ik, want daar houden ze van hoor, daar in Amerika. Jullie gaan precies wel dikwijls uit eten. Is dat omdat jullie kookkunst niet zo goed is of gaan jullie gewoon graag naar buiten ? Je doet me watertanden , alles lijkt me overheerlijk .Fijn dat je zoveel verschillende sporten kan beoefenen en dat je blijkbaar ook nog eens veel meisjes leert kennen. Zijn er geen manneliljke au-pairs die de moeite waard zijn? Volgende week is het hier krokusvakantie , hebben jullie dan ook een break ? Terwijl jullie daar een nieuwe sneeuwaanval te verwerken krijgen, zitten we hier precies al in de lente . Mooie dagen om in de tuin te werken hebben we al gehad, alhoewel het ook wel eens durft regenen hoor . Fijne dag nog verder ... groetjes, hilde

  • 25 Februari 2014 - 20:39

    Tana Dieltjens:

    hej tante hilde :) ja na de werkuurtjes mag ik al eens bekomen he. pannenkoeken eten ze hier inderdaad dagelijks, maar ik lust ze nog steeds niet. meestal gaan we elke vrijdagavond uit eten maar voor de rest is het kookkunsten tonen maar de mama kookt vooral ik moet het gewoon klaarmaken of opwarmen ofzo. ik ben blij dat ik eindelijk wat meer volk heb leren kennen maar wil graag ook eens echte amerikaanse vrienden maken binnenkort misschien. ik heb ook al 1 mannelijke au pair ontmoet, maar het komt eigenlijk niet zo vaak voor. hier is het nog eventjes doorwerken maar in maart ga ik een weekendje naar chicago en pieter komt op bezoek. in april hebben we springbreak en gaan we normaal gezien met het gezin naar ergens warmer trekken. momenteel is het hier ook heel zonnig maar inderdaad er is weeral sneeuw op komst, maar ik vind de sneeuw nog altijd geweldig!
    groetjes tana xx

  • 04 Maart 2014 - 19:24

    Annelies:

    Halo Tana,m'n reactie is wel laat maar ben hier ook druk bezig geweest. In de living is de laminaat veranderd dus dat was eventjes heel rommelig.Meubels leeg maken en verschuiven en nadien alles terug proper maken en op z'n plaats zetten maar nu is alles in orde en ben ik blij. Ik wist niet dat jij zoveel verschillende gerechten eet. In mijn herinnering lustte je toch niet echt veel. Proficiat en laat het je smaken met een grote pint erbij.Je eerste privédansles moet ook wel tof geweest zijn.
    Alle aandacht voor jou alleen. Hier kunnen de kinderen deze week genieten van zalig lente weer en wij ook. Het zonnetje geeft toch al warmte. Geniet jij maar van de sneeuw en de babyhellingen. De skibergen zijn in Europa dan toch groter dan in Amerika waar alles gewoonlijk bigger is.Amuseer je en geniet van je au-pair tijd.Groetjes,Annelies

  • 05 Maart 2014 - 04:52

    Tana:

    hej annelies, ik ben heel benieuwd naar de veranderingen die je allemaal aan het doen bent in het huis. hoe gaat het eigenlijk met de nieuwe tv, kan je der al goed mee werken? ik ben hier inderdaad allemaal verschillende dingen aant eten die ik van mijn leven nog niet gegeten had. maar ik moet toegeven in het begin kreeg ik vaak slecht eten, maar de mama kan wel koken ze! alles gaat zijn gangetje hier en het is precies of ik doe het al jaren. de sneeuw is bijna allemaal al weer weg dus de zon is volop aant schijnen wat deugd doet. groetjes tana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tana

Au pair avontuur bij familie sanchez

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1591
Totaal aantal bezoekers 61150

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 20 Januari 2015

Au pair avontuur in Amerika bij de familie sanchez

Landen bezocht: