oh pickles!! - Reisverslag uit Edwardsville, Verenigde Staten van tana dieltjens - WaarBenJij.nu oh pickles!! - Reisverslag uit Edwardsville, Verenigde Staten van tana dieltjens - WaarBenJij.nu

oh pickles!!

Door: tana

Blijf op de hoogte en volg tana

31 Januari 2014 | Verenigde Staten, Edwardsville

hier ben ik weer met een nieuw verslagje
ik ben nu toch al drie dagen aan de slag als au pair, het is zeker en vast aanpassen maar het is wel super fijn. de familie is echt heel open en verwelkomend en ik begin me stilletjes aan thuis te voelen in hun huis. de dagen met de kindjes zijn lang en uitdagend. ik begin het rijden hier onder de knie te krijgen,maar ik geraak echt niet gewoon aan hoeveel stopborden ze hier wel niet hebben. elke straat heeft er wel drie fzo en hier moet je dus echt volledig stilstaan voor je verder mag rijden. leighanne zei heel vriendelijk dat ik nog ga moeten werken aan mijn stops, want ik smijt meestal alles dicht in plaats van rustig uit te bollen off course en dan gaan de kindjes misselijk worden ;) dus bijna alle mensen rijden met een automatic! ik heb deze dagen al veel te veel fastfood gegeten en ik begin het stilletjes aan beu te worden. kwil terug beginnen sporten want anders word ik een tonnetje,maar deze avond was het lekker en gezond, rare soep met salade. de maandag was mijn eerste dag alleen met de kindjes en het was echt superfijn. als de mama uit huis is gaat het echt veel beter want het zijn echte mama kindjes (hoe zou dat nu komen) maar als de mama erbij is zoals vandaag krijgen ze natuurlijk alles gedaan door te klagen en te zagen. strenge juf tana moet af en toe eens optreden!! maandag heb ik met de kindjes in de garage geskate, dit was de allereerste keer voor hen en het was natuurlijk veel vallen en opstaan maar we hebben gegierd van het lachen. ook heb ik de kindjes al bezig gezien bij hun ballet, tumbling en vioollessen. onze eerste au pair meeting was heel leuk, we zijn gaan ijsschaatsen en ik heb ook mijn au pair coordinator sarah leren kennen. het ijsschaatsen was natuurlijk een ramp voor mij, ik haat het nog altijd!! de andere au pairs zijn echt heel leuk. ik heb er 2 leren kennen van columbia,1 van spanje,1 van china,2 van zuidafrika. ik heb dus al wat vrienden gemaakt en hopelijk kan ik snel starten met mijn lessen die ik nog moet kiezen en moet ik niet wachten tot de zomer.
zo dat was het voor vandaag tot de volgende keer en dikke kussen en knuffels voor iedereen!!

  • 31 Januari 2014 - 09:22

    Pieter:

    Hoi schat, je eerste week was precies voldoende gevarieerd en leukdat je al andere au pairs hebt leren kennen! Het is goed dat de kindjes niet te verwend worden en dat je af en toe eens streng durft zijn :) voorzichtig zijn met het rijden eh, ik wil dat mijn vrouwke veilig enwel terug naar belgie komt eh :p doe dat goed en tot hoors! Knuffel en kusje, pieter

  • 31 Januari 2014 - 18:54

    Nikki:

    Heey Tana!
    Ge zit daar wel gie precies he!
    Hier gaat alles zijn gewone gangetje! ;(
    :) ik volg je verhalen zeker!
    Veel plezier daar en tot snel ;)
    X nikki de buurvrouw ;)

  • 01 Februari 2014 - 22:13

    Rudi Dieltjens:

    Hey Tana,

    Tof dat je eerste week al vlot is gegaan,ik ben blij dat het met de familie en vooral de kindjes goed klikt maar ik had ni anders verwacht van jou.Wat jou rijden met de auto betreft ja dat zal voor die amerikanen efkes aanpassen zijn als jij passeert haha. Doe het goe ginder he.
    Tot op skype xxx

  • 01 Februari 2014 - 22:32

    Annelies:

    Hallo Tana,fijn te lezen dat je geen saai leven hebt. Rijd je in zo'n grote Amerikaanse slee? Moet wel tof zijn.Misschien kun je mee op ballet gaan om aan sport te doen dat vinden de kindjes misschien wel leuk dat de au pair meedanst. Geniet van je avontuur daar en tot de volgende keer.

  • 03 Februari 2014 - 08:36

    Claudia:

    Hey Tana!

    Haha this text was more complicated than the other one. I thaught you are talking about "riding a horse", but when i read "everybody drives with automatic" i have realize that you are talking from cars. Haha :D then i read the text again ;)
    I'm sure you will get a loooot of new friends and i would love to meet this people from the different countries like you. :)

    Wish you all the best with taking care about the kids!
    Think they will be more than sad when you have to leave ;)

    Kisses back :*

  • 04 Februari 2014 - 14:48

    Hilde Keersmaekers:

    Hallo Tana ,
    How are you today ? Dit vraagje zal je al wel talloze malen hebben gehoord , zeker ? Vriendelijke mensen, die Amerikanen. We hadden niet anders verwacht dan dat je goed onthaald zou worden. Oei, oei, je hebt zeker al een reputatie opgebouwd wat jouw rijcapaciteiten betreft! Je hebt teveel films gezien als je denkt dat je daar roekeloos kunt rondrijden zonder op je donder te krijgen. Als je maar niet te vlug in aanraking komt met "the chief of police ".
    Fijn dat je zoveel verschillende mensen leert kennen, uit allerlei windstreken . Je wordt een echte " wereldburger ". 't Is te hopen dat je je moedertaal niet verleert.
    All the best and have fun !
    Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

tana

Au pair avontuur bij familie sanchez

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1823
Totaal aantal bezoekers 61163

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 20 Januari 2015

Au pair avontuur in Amerika bij de familie sanchez

Landen bezocht: